Descopera Romania cu trenul – trasee de o frumusete rara

Trenul mocanita, RomaniaCalatoria cu trenul are ceva special, mai ales atunci cand alegi sa mergi cu mocanita (poti ajunge in locuri salbatice, locuri in care trenul obisnuit nu circula). Cu trenul ai sansa sa admiri natura in toata splendoarea ei si sa traiesti o experienta de neuitat, descoperind parca adevarate taramuri de poveste.

Iata mai jos o lista cu cele mai frumoase trasee:

Valea Vaserului. Cu siguranta, cel mai cunoscut si cautat traseu de mocanita se afla in Maramures, mai exact de-a lungul Vaii Vaserului. Traseul porneste din localitatea Viseu de Sus si are o lungime de 50 de kilometri, terminandu-se in localitatea Coman. Mocanita opreste in mai multe statii pentru a fi incarcati bustenii, in acest timp calatorii avand posibilitatea sa coboare si sa faca cateva fotografii.

Putini stiu insa, poate, ca este singura mocanita din Europa care este folosita si astazi in scopul pentru care a fost creata – transportul lemnului. Mocanita pufaie, bufneste si suiera pe drumul dificil care urca de la 600 m altitudine, pana la 1100 m (Coman). O singura plimbare cu mocanita te va cuceri definitiv, iar daca alegi sa o faci iarna, plimbarea va fi de vis!

Oravita – Anina. Aceasta cale ferata este cea mai veche din Romania, fiind construita in anul 1856. Calatoria dureaza peste 2 ore iar trenul ajunge in 7 statii, trecand prin cel mai vechi tunel din Romania (Tunelul Garlistei, 660 m lungime).

Semeringul banatean, cum i se mai spune, traverseaza cea mai spectaculoasa cale ferata din Banatul montan, unica in sud-vestul Europei. Traseul cu 14 tunele si 10 viaducte este asemanat cu Semeringul, celebrul traseu montan austriac, de unde i se trage si numele.

Bucovina. O alta ruta de mocanita este intre localitatile Moldovita si Argel. Traseul de 12 kilometri lungime a fost dat in folosinta in anul 1888 pentru transportul de masa lemnoasa, iar din anul 2005 mocanita a devenit mijloc de transport pentru turisti.

Mocanita Hutuica, caci asa se numeste, dispune de un vagon restaurant, iar locul de unde porneste poate fi numit ca fiind unul special: trenul circula foarte aproape de locuintele satenilor.

Abrud – Campeni. Traseul are o lungime de 11 kilometri, fiind dat in folosinta in anul 1913. Turistii pot vedea cu ajutorul acestei mocanite taramurile de o frumusete rara a Muntilor Apuseni.

Defileul Jiului. Calea ferata care strabate Defileul Jiului cuprinde de-a lungul celor 31 de kilometri nu mai putin de 35 de poduri si viaducte, ramanand pana astazi cea mai complexa lucrare feroviara din Romania.

Dracula Express. Daca sunteti in Brasov si vreti sa traiti cu adevarat o experienta inedita, luati trenul catre Zarnesti. Trenul de epoca care face legatura intre Brasov si Zarnesti are un farmec aparte. Calea ferata a fost inaugurata in anul 1891 pentru transportul de marfuri, dar in prezent, in weekend-uri, transporta pasagerii intre cele doua localitati.