Pasiunea pentru turism (1). Interviu cu managerul hotelului Szeifert, Sovata

Dl Szabó LeventePentru a fi manager intr-un hotel nu trebuie doar sa detii cunostinte teoretice sau sa fii stapan pe domeniul in care lucrezi. Munca in turism inseamna mult mai mult.

Pentru a avea succes in turism trebuie, in primul rand, sa iubesti oamenii. Sa iti placa sa ii asculti, sa stai de vorba cu ei si sa iti pretuiesti clientii. Chiar daca unii se dovedesc mai dificili, o persoana care lucreaza in aceasta industrie trebuie sa utilizeze un limbaj civilizat, politicos si sa fie mereu cu zambetul pe buze.

Si, ca in orice domeniu, daca esti si pasionat de ceea ce faci, totul o sa mearga bine. Astazi ne bucuram sa va aducem in fata un astfel de om, pe Domnul Szabó Levente, directorul hotelului Szeifert din Sovata

Hotelul Szeifert*** se gaseste in centrul statiunii Sovata, in vecinatatea Lacului Negru – cel mai vechi lac sarat din Sovata. Hotelul Szeifert se afla la numai 257 metri departare de renumitul Lac Ursu, asezarea fiind centrala, in mijlocul naturii, intr-un mediu linistit, sanatos si fara zgomot.

Dotarea atractiva si moderna satisface toate nevoile zilelor din prezent – telefon, seif, minibar, internet gratuit, pat pentru bebelusi, scaun de hranit.

Hotelul Szeifert are o capacitate de cazare de 52 de locuri si reprezinta locul ideal pentru petrecerea timpului liber.

 

Interviu cu Domnul Szabó Levente – managerul Hotelului Szeifert.

1. Unde v-ati nascut, cum ati ajuns la Sovata?

M-am nascut in data de 1 octombrie 1980, la Sovata.

2. De unde v-a venit ideea sa administrati un hotel?

Studiile le-am terminat in limba engleza la BHTEC din Budapesta, care colaboreaza cu Colegiul Hastings din Anglia. Cei 2 ani, pe parcursul carora ziua studiam, iar de foarte multe ori noaptea lucram (la hoteluri de 3, 4 si 5 stele, organizand evenimente la Corinthia Hotel Budapesta, Aquincum Hotel Budapesta, HM Hotel), au trecut foarte repede. Dupa obtinerea diplomei, am primit numeroase oferte de lucru in Ungaria si din Anglia insa am decis sa ma reintorc acasa, la Sovata. Din pacate, in acea perioada nu am reusit sa ma angajez in domeniul turismului. Astfel, am devenit membru al unei afaceri locale cu un alt profil, care avea o cifra de afaceri anuala de cateva milioane de euro. Am parcurs etapa cu etapa toate treptele acestei cariere si timp de 6 ani am lucrat ca manager.

In anul 2012, la rugamintea D-lui Szeifert (proprietarul Hotelului Szeifert***) am participat la un interviu de angajare organizat de acesta si am obtinut postul de manager al hotelului.

3. Ce sarcini indepliniti la hotel?

Luand in considerare faptul ca hotelul este o unitate mai mica (cu o capacitate de cazare de 52 de locuri), de obicei ma ocup de toate sarcinile hotelului. De la achizitionare pana la vanzare, marketing, organizare evenimente.

4. Cati angajati aveti momentan, respectiv in sezon?

Deoarece am obtinut rezultate bune, proprietarul a decis ca hotelul sa fie deschis pe parcursul intregului an, avand astfel o echipa alcatuita din 14 persoane. In sezon suntem uneori putini, in extrasezon prea multi, insa asa ne-am format o echipa buna si unita.

5. Ce va place cel mai mult la locul de munca?

Ospitalitatea.

6. Care este cea mai placuta amintire pe care o aveti legata de hotel?

Deschiderea hotelului. Este o sarcina foarte dificila – mai ales pentru cei care o fac pentru prima data.

7. Cum incercati sa iesiti in evidenta?

Prin multa munca, atitudine pozitiva, seriozitate, corectitudine si fiabilitate absoluta.

8. Ce le place cel mai mult clientilor la acest hotel?

Locatia frumoasa, curata si ordonata si faptul ca pentru noi clientul este cel mai important.

9. Cum vedeti dezvoltarea turismului in Romania?

Romania, Transilvania – in primul rand datorita patrimoniului natural – este o piata atractiva in continua evolutie. Turismul se poate dezvolta doar in acele comunitati locale in care conducerea localitatii si proprietarii unitatilor de cazare au realizat ca sunt dependente unele de altele si, pentru obtinerea succesului comun, isi cer si asculta parerea reciproc incercand sa ofere ceea ce este cel mai bun in domeniul lor.

10. Cum vedeti dezvoltarea regiunii?

Sovata si regiunile din apropiere (Sovidek) au trecut prin schimbari majore in ultimii 5 – 6 ani.

Citez clientii: „Parca am fi intr-o alta lume, atat de frumoasa a devenit Sovata.” Institutiile administratiei publice locale au depus mult efort pentru ca prin turism sa asigure un trai mai bun in regiune.

11. Prin ce metode, surse rezerva turistii cazare?

Rezerva online, prin telefon, respectiv la fata locului (walk in).

12. Care este scopul calatoriei?

Relaxare, odihna, team building.

13. Pentru cate zile se cazeaza?

Sederea medie anuala este 3 – 4 zile.

14. Cat de des si de obicei unde calatoriti? De ce?

Din pacate, timpul nu prea imi permite sa calatoresc, insa consider ca in primul rand trebuie sa iti descoperi propriul mediu, propria regiune, tara si doar dupa aceea sa-ti planifici vizitarea altor tari.